fistik ezdim

calve'nin fistik ezmesi cok guzel ama icinde hep zararli yaglardan var, gold'da zararli yag yok ama o da sekerli geliyo, peanut butter&co en guzeli ama o da turkiye'de yok. o zaman kendi fistik ezmemi neden kendim yapmayayim?

kuruyemisciden 300 gr fistik alip kabuklarini soyduk. ben dumduz (smooth) degil de parcacikli (crunchy) sevdigim icin birazini kenara ayirdim. onlari sonradan icine atip daha az oguturum diye dusundum.

rondoda bi tur sonrasi boyle oluyo.

rondoda sonraki turlar


bu asamada kenarlara yapisanlari kasikla ortalara iteleyip tekrar rondoluyorum (bu da rendeliyorum dermis gibi bi fiil olarak guzel turkcemize girer belki. ergen cocugun rendeliyorum demesine benziyo biraz. ne var ya! rondoluyorum iste! halamgillere de gitmicem banane)

simdi artik bi seye benzemeye basladi. bu arada icine birazcik da tuz koyduk.

oo baya iyi.

bu sonraya ayirdigimiz partiyi bosuna ayirmisiz bence cunku diger parti de biraz parcacikliydi. bi sonrakine butun fistiklari ayni anda aticam.


en son artistikli hali.

tatli sevenler yaparken icine bal da dokebilir. internette bakinca ekstradan yag koyan da gordum ama fistik yeterince yagli bi besin, o yuzden bence daha da yag eklemeyin.

simdi bunu yapinca ben bu yasima kadar bunu daha onceden neden akil etmedim acaba diye dusunuyorum. hic bilememisim.

0 comments:

Post a Comment